Monday 31 December 2012

A high Jack isnt a hard knife

Assalamualaikum warahmatullah
Selamat tahun Baru kepada semua rakyat jelata Malaysia semua... untuk post entri yang kali ni memang tak perlulah bercakap banyak... Ye lah,, belum jadi legend lg,, lek dulu... lepak2 orang kata... hahahaa

Pada post kali ni ingin lah berkongsi cerita sikit... kisah hidup aku yang serba macam entah la.. macam HARON pon ada gak lah... pening nak kabor... tapi tak pa lah... so cerita aku nye bermula bila tahun baru dah nak menjelang nih... firstly Ahsantun watoyyibatun to all my fellow junior yang telah kembali ke MTSLB(Maahad Tahfiz Sains LilBanat)..nama baru la katakan..haha.. tapi..dalam ramai2 junior aku tu,, ada lah sorang junior aku nih merangkap jiran aku.., tak balik lagi... lewat sokmo dia tuh..aku pon tak faham lah.. so nak di jadikan cerita nye aku entah dari bila mula perasan lah..."wah cantik nye si niqobis nih~".. hahaha...mcm menggatal plak kan..??siriesly aku jujur cakap..even aku pon penah kenal dia dulu siapa... tp still dia lawa berniqab...hik3...lama punya lama sekali cerita berlaku malam ni la yakni malam TAHUN BARU... macam biase lah online FB... then tuptap2 junior aku yang tak balik ni update dia punya profile picture..orang panggil DP jerr.. then dekat gambar dia tu terpampang lah niqobis sorang nih... maka mcm biase lah kan(bagi mereka yg dah biase dgn aku)... aku pon komen lah mengarut2...tak memasal junior aku mcm PUMP aku gituh...kasi line turns to green light...so aku pon mcm..ye lah..dah ada org pump..sape tak pressure kan..??hua3..so menarik lah rase nak berkenalan dgn niqobis yang lain...alah2 tgk ada lg notification lain... "your friend request to ***** ****** has been approved....."...timbul gak lah dlm hati nih...bila masa plak aku add org nih..??niqobis plak tu...haish..so aku pon berlagak baik lah send a private mesej to her...ye la..takkan laki kot niqobis..~ LoL... lamo sikit lepah tu...dia pon jwb..."wasalam,,youre welcome...".. panjang lg dia hantar.,.. tp ingat sampai situ jer..hik3
Sampai lah detik masa berchetting... "awak tak kenal kenapa awak add..?? fb ni bukan tempat utk add sesuka hati..~" sumtin like that kot yg dia hantar...or kalu aku silap maaf lah..bukan nak mengaibkan dia..sila baca sampai habis ye...so aku pon terkejut lah...bermula dari situh..setiap pertanyaan aku kepadanya sebagai bahan bualan, dijadikan dia bahan bakaran..dia fire aku kaw2 beb..memang langsi ah aku hangus...mula2 nak gak backup diri..tp satu je dalam hati ni duk bermutar~ "all of this Niqabis are special muslims.. they are not attend to show only their eyes to world., but they are a 'bride' that really countless price over their addeen(relegious).."...maka sabar itu indah..menjanjikan buah yang sangat enak...sehingga terbitlah dalam diri nak bertanya..."apa rasa pakai niqab ni ye cik adik manis..??"(ayat bajet je nnamboh)...maka dijawabnye..."biase je...tp memerlukan kesabaran tinggi, jgn buat teragak2, and Allah dah pilih tu makna itu bukan lah beban utk kita buat..."panjang lg lah keterangan dia...malas plak aku nak search and type blk...hehe...bukan apa...baca balik chatbox jadi rase kerdil and malu aku jadi nye...huhuhu..

So sebagai pengakhiran nye... wanita itu sgt hebat..dia telah berjaya menambat aku utk teros belajar...belajar utk kenal dunia ni apa yang ada dalam nye...LoL~semestinya tidak untuk melamarnye...tapi kalu dah jodoh apakah daya...turut aja dan teros teros teros berdoa...insyaAllah siapa dapat dia org kata fullPackej la...baik,solehah,jaga diri,berilmu,,cantik pulak..memang ko tak tgk org lain lah...haha...seloroh je...peace yall!! dia llah punca utk aku berazam tahun baru..orang perempuan itu unlimited utk mengetahui tentang hakikat kejadian nye berbanding dgn lelaki...mereka UNIK in every devision...so...jgn lah mudah sgt terpengaruh tgk sape yg cantik sape yg hot or what so ever tu..it annoyying ok...huhuhu...
 Akhir kalam walaupun merapu...tahun baru ini pasti lebih hebat cabarannye utk kita...so..sama2 kita tingkatkan sekadar kemampuan kita...dan sentiasa berusaha dan berdoa utk tingkat meningkatkan usaha kearah menjadi lebih terbaeekk!! utk diri masyarakat dan islam...
Wallahu aalam..
قال الله تعالى :
                        إن تصبك حسنة تسؤهم, وإن تصبك مصيبة يقولوا قد أخذنا  أمرنا من قبل ويتولو وهم فرحون...
-sesungguhnya mereka tidak senang dgn engkau(wahai Muhammad) jika diperoleh kebaikan,tetapi apabila kau di musibahkan, mereka berkata "sesungguhnya betullah pilihan kami untuk tidak mengikutmu(wahai Muhammad)" dan mereka berpaling dengan rasa senang hati." -Attaubah:50

-pepatah mat saleh: if choose to jduge a book with it cover, well atleast the story behind it rarely amazing.,but if you had to judge a shoe,.dont make it easy on looking.. the size and it conmfortableness is on your feet skin, not your mind..   
-William Stein-

No comments:

Post a Comment